- Localitza el teu pols al canell o al coll. Mesura el nombre de pulsacions per minut abans d’iniciar l’activitat física. Fes-ho tres cops i després calcula’n la mitjana.
66+66+60=192
La mitjana és 64 pulsacions per minut.
- Torna a mesurar el nombre de pulsacions per minut, immediatament després d’acabar una activitat física molt intensa (córrer). Després ves repetint la mesura a intervals d’un minut. Fes-ho sis vegades més.
Omple aquesta taula amb els teus resultats.
| Temps (minuts) | Pulsacions per minut |
| En repòs | 180 |
| Després de l’esforç | 167 |
| + 1 minut | 145 |
| + 2 minuts | 90 |
| + 3 minuts | 81 |
| + 4 minuts | 79 |
| + 5 minuts | 70 |
| + 6 minuts | 66 |
- En finalitzar una activitat física sostinguda, torna a mesurar un cop més el teu nombre de pulsacions per minut.
Després de fer l’activitat física tinc 102 pulsacions per minut.
Activitats per fer a l’IES (treball en grup)
B) Representació gràfica i anàlisi dels resultats:
Redacteu un informe a partir de les respostes a les següents activitats*.
- Representeu gràficament les dades de la taula de l’activitat 2 que heu anotat durant la sortida. (una gràfica per cada alumne/a)
- Compareu els resultats obtinguts després de fer una activitat física curta i intensa amb els obtinguts després de fer una activitat física moderada i de llarga durada.
- Quines són les parts del cos que han participat més en l’esforç?
Expliqueu detalladament com obtenen energia aquests òrgans.
Han partcipat els ossos i els músculs. Els músculs obtenen energia apartir dels nutrients i l'ATP que permet el moviment muscular.
- Com ha variat el vostre ritme respiratori en funció de l’esport realitzat?
Justifiqueu aquesta variació en funció de les necessitats energètiques del vostre aparell locomotor.
Si es fa un exercici molt intens el ritme repiratori augmenta més que si fas un exercici que no sigui tant intens.
Es necessitrà més energia si fas una activitat intensa que si fas una de més lleugera.
8.Cerqueu informació per explicar com poden variar els resultats d’aquest exercici si es tracta d’una persona fumadora respecte a una persona no fumadora.
En el cas de una persona fumadora li costarà més respirar perquè al oprimir l'intercanvi de gasos no serà tant afectiu.
9. Ordeneu de més a menys les situacions en que el cor batega més de presa: a classe, parlant amb els companys; a classe, abans d’un examen; dormint; després de córrer per n perdre per no perdre l’autobús i durant un partit de bàsquet.
1.Durant un partit de bàsquet
2.Després de córrer per no perdre l'autobús
3. Abans d'un examen
4. A classe
5. Parlant amb els companys
6. Dormint.
*Redacteu un informe a partir de les respostes a les següents activitats:
Cada persona té unritme cardíac diferent, tant si fa una activitat intensa i curta com de poca intensitat i de llarga durada.
Les parts que han participat més a l'esforç són els músculs i els ossos, ells agafen l'energia apartir dels nutrients i l'ATP que permet el moviment muscular. Si es fa un exercici molt intens el ritme repiratori augmenta més que si fas un exercici que no sigui tant intens. Es necessitrà més energia si fas una activitat intensa que si fas una de més lleugera. En el cas de una persona fumadora li costarà més respirar perquè al oprimir l'intercanvi de gasos no serà tant afectiu.






No hay comentarios:
Publicar un comentario